About Me

My photo
aku hanya manusia..biasa dan tidak istimewa..Seorang isteri kepada en.suami.Bakal ibu tidak lama lagi..InsyaAllah.

Friday, January 8, 2010

Kenangan...Jepun

Arini aku nk cerita about my experience pegi Jepun..Firstly, aku syukur sangat finally aku dpt gak sampai Jepun..one of the country yg aku dh lama berangan nk jejak kaki dan akhirnye...Alhamdulillah..rezeki aku...
Berada di Jepun and mengenali,melihat dan merasai suasana di sana adalah pengalaman berharga buat aku..kali pertama sampai sana i am so excited and yg klakarnyer duk syok2 amik gmbr tibe2 dtg mamat guard jepun kat airport cam nk terkam aku ckp no photo..no photo..hehhe..rupe2nyer kat dinding tepi terpampang gmbr kamera kene pangkah means tak blh ambik gamborler kat ctu..aku dengan tersipu2 separuh tak malu trus stop amik gambar..punyerlh excited sampai tak nmpk.and bermulalh pengembaraan aku kat jepun tu..kagum tul tgk diaorg punyer tempat punyerlh bersih sampai nk cari sampah satupun susah..and iam wondering..bilerlh org mesia nk ada kesedaran sivik cam diaorg..uhuhu..yg pastinyer sepnjg kat sana,tgk persekitan diaorg and everything cukup buat aku tertanya2 bilerlah umat manusia kat mesia nk capai taraf camtu..aku bukannyer nk kutuk negara sendiri.it's just that byk bende positif kat sana aku tak dpt nk jumper kat cni..and iam hoping that one day,we'll be like them..uhuhu..bersemangat satu mesialh plak aku..kekeke..
apepun itulh yg aku harapkan..
and finally aku berjaya membeli satu jam n kamera comel kat sana..murah..satisfied!!and kat korg2 yg klu ada peluang.pegilah Jepun and u all akan faham aper aku rasa.

3 comments:

All About AnaYna said...

ala...nk p jugak...huhu.

Aida said...

jauh perjalanan luas pengalaman....mesti best kan..harap leh sampai sana juga nanti :)

gadis kaca mata said...

zana...take me with you!!! huhu~