About Me

My photo
aku hanya manusia..biasa dan tidak istimewa..Seorang isteri kepada en.suami.Bakal ibu tidak lama lagi..InsyaAllah.

Monday, May 24, 2010

kecewa..

Satu peristiwa, satu berita, satu cerita sedikit membuat aku kecewa..erm..macamana nk hilangkan rasa kecewa??Ya Allah,jadikan aku hambaMu yang bersyukur dengan apa yang ada..hilangkan rasa kecewa ini Ya Allah..

4 comments:

All About AnaYna said...

bkpe kecewa sgt ni??share laaa...

Abgbent said...

Kecewa, adalah perasaan yang hadir di dalam jiwa. Perasaan ini sememangnya sedikit menyakitkan. Lebih-lebih lagi bila mana menimpa jiwa yang tiada berteman.

Teman yang dapat mengubati kesakitan jiwa dek kecewa ialah DIA. DIA yang saya namakan Tuhan yang Maha Esa, Penguasa Alam Semesta.

Seandainya DIA dirasakan ada menemani jiwa, kelak hadirlah perasaan Redha. Redha dengan apa yang telah berlaku kerana itulah namanya kekuasaan NYA untuk menguji setiap jiwa hamba-hamba NYA.

Andai jiwa memahami ujian-ujian sebegini, kelak kejayaan hakiki akan pasti diperolehi iaitu kehidupan Syurga nan abadi, kehidupan yang kekal buat selama-lamanya nanti.

Mungkinkah itu yang akan diperolehi?

Jiwa merasa kecewa, tetapi menyulamkannya dengan perasaan Redha, kelak dapat menyembuhkan kesakitan yang ada.

aku hanya manusia said...

Abgbent : Terima kasih atas kata2 nasihat tu..itulh yg sy cuba lakukan,cuba mendekatkan diri kepadaNya..meluah rasa hati kerana Dia sentiasa mendengar rintihan hambaNya kan..cuba utk mencari Redha dan moga akan menemuinya..

Aida said...

sabar ye zana...insyaaLLAH perasaan itu mungkin sekejap sahaja...mungkin ia hadir untuk sedarkan dari sesuatu yang kita rasa ia baik untuk kita..namun hakikatnya tidak...hadapinya dengan tenang ye sayang...