About Me

My photo
aku hanya manusia..biasa dan tidak istimewa..Seorang isteri kepada en.suami.Bakal ibu tidak lama lagi..InsyaAllah.

Thursday, May 20, 2010

mencari yang hilang..

kat cni arini nak citer pasal 'mencari yang hilang'..setiap manusia mesti tidak lepas dari mencari 'sesuatu' yang hilang atau sesuatu yang sudah berlalu atau lama ditinggalkan..antaranya mencari masa2 ketika aku masih kecil..kdg2 bile fikir2, rindu dengan zaman ketika masih kecil,ketika semua perkara tidak perlu dipikir sendiri,tidak perlu membuat keputusan sendiri, tidak perlu berfikir betul atau salah atau sesuatu tindakan sebab semuanya akan dipikirkan oleh org lain iaitu mak ayahlh..rindunya saat itu..saat hidup dikeliling oleh org2 yang aku sayang dan yg menyayangi aku..erm..cepatnya masa berlalu..kini,semuanya harus aku pikir dan tanggung sendiri..
tehn kdg2 aku mencari adik beradik aku 'yang hilang'..hilang kat cni bukanlah maksudnya kene culik ker aper tapi 'hilang' dalam kehidupan masing2..sedihlah jugak coz walopun kitaorg time kecik2 sampai ke besor slalu gaduh tapi rindu lak biler tak semua berkumpul satu family cam ada yg kurang..entahlh samaada semua orgpun rasa camtu..sedih plak..
semlm aku mimpi pasal somethg berkait dgn family aku, and biler sedar aku trus nangis.sedih andai peristiwa dlm mimpi aku tu btol2 jadi..
erm..byk kehilangan dlm hidup ini tapi setiap yg ilang pasti diganti dgn yg baru..walau kdg2 sesuatu yg baru yg hadir tidak sama dgn yg sudah hilang...tp itulh hakikat hidup yg setiap manusia perlu tempuhkan??!!so,be strong guys to face any losses..

No comments: