About Me

My photo
aku hanya manusia..biasa dan tidak istimewa..Seorang isteri kepada en.suami.Bakal ibu tidak lama lagi..InsyaAllah.

Tuesday, September 27, 2011

Manusia yang menipu..

Semalam tak dapat tido..berendam air mata lak..semuanye gara2 aku dah btol2 kecewa dgn org2 yg slalu cakap tak serupa bikin..alkisahnya kisah seorang manusia (Islam lak tuh) tapi bila bercakap maupun berjanji tidak dikota sepertimana dituturkan..Frust btol tepon mak mlm semlm dn dapat berita pasal manusia itu mencari-cari alasan utk mungkir janji.Sedangkan aritu beria2 bgtau aku dgn mak aku pasal diri dier yg pendek kata semuanya baik n btol dan semua org lain jew yg cam buat silap kat dier..tapi akhirnyer dier sendiri bagi aku serupa jer mcm org2 lain yg dier duk mengata..Betullah kata orang, klu slalu sgt ada silap dan masalah dlm tiap apa yg kita buat dgn orang lain, mungkin semuanyer berpunca dari kita dan bukannyer orang lain..
Sangatlah hangin mendengar alasan yg dier bg kat mak aku yang bagi aku alasan lapuk..dah muak dah asyik kene tipu dengan orang2 cam dier..dahla banyak kali dh kene tipu..geram + sedeypun ada..jadinyer semlm sedey time n nangis jer..dahlah aku jenis kuat pikir..jd mcm2 duk pikir..sedey jer bile ingat takde ayah nk membela aku dgn mak..macam senang2 jer kene buli dgn semua orang tuh..uhuhu..dhlah duit dah banyak abis, kene lak dgn orang camtu,lglh byk duit abis..klu ikutkan ati,mmg dh lama dh putus asa tapi sabarlh hati dan perasaan..aku kene kuat semangat utk bela diri sendiri n family..klu tak saper lg nk bela..takperlh mungkin ketua keluarga aku dah takde tapi Allah ada..dan hanya padaNya aku mengadu..
Tapi bila kenang2..sedey dgn manusia sekrg..berjanji tak tepati.menipu org sesuka hati macam takde hukum agama membatasi..apakah mereka sudah lupa akan janji2 Allah pada makhluknya yang berbuat dosa??pada manusia yang suka menipu dan menganiayai org lain..
Sekarang aku tekad utk bertegas..u take it or u leave it!!klulh ada kekuatan utk cakap camtu kan senang..tapi bile nk cakap cam kelu jer lidah..erm..harap2 adalah sinar di hadapan walau kabus berada di depan mata aku sekarang..uhuhu..

3 comments:

Umi Mira said...

cakap je macam tu zana. zana boleh... u can do it...

gadis kaca mata said...

huhu~ walaupun ku tak tahu hujung pangkal, tapi zana... doa orang yang teraniaya tu makbul..

Aida said...

Sabar ye zana.. Itulah kan dunia sekarang.. Kita cuba buat yang terbaik dulu bermula dari kita , insyAllah Allah Maha Mengetahui dan DIA tidak pernah melupakan kita hambaNYA be strong dear!