About Me

My photo
aku hanya manusia..biasa dan tidak istimewa..Seorang isteri kepada en.suami.Bakal ibu tidak lama lagi..InsyaAllah.

Monday, September 12, 2011

Raya yg 'sepi dalam meriah'

Nak citer pasal raya tahun ni skit..memandangkan aku boring tak wat per tghari ni..
Raya tahun ni aku dan family sambut dengan suasana yg sgt berbeza...luaran kami gembira tapi dalaman aku tahu,setiap dari kami merasa sgt sedih..kehilangan org yg tersayang dan beraya tanpanya adalah suatu perasaan dan suasana yg tak dpt digambarkan dgn kata2..sejak dari mlm raya..sudah terasa.mendengar takbir raya cukup meruntun hati aku..cuba untuk tidak menangis tapi siapalh aku hanya seorang manusia lemah..Pagi rasa lepas solat raya terus dgn adik beradik dan mak pegi menziarah kubur ayah..sayu jer tp berjaya menahan airmata..dan kembali ke rumah..cuba meraikan seperti raya sebelum2 ini tp mmg takkan sama lagi..erm...
Kali ni beraya byk rumah sedara belah arwah ayah sbbnyer sebelum2 ni klu raya ayah yg byk pegi umah sedara dgn adik..tapi kali ni kenalah kami ambil alih utk rapatkan hubungan dengan belah ayah dengan berkunjung sedara sebelah ayah..dan terima kasih kpd sedara mara belah ayah yg ramai2 datang umah beraya..mungkin cuba mengurangkan kesdihan kami beraya kali ni..Selain daripada itu, raya biasa2 jer..umah kawan kat kmpg cuma pegi umah sorang jer..umah yg lain tak dapat nk pegi..sebabnya dah takde teman utk diajak berjalan lagi..jd minta maaflh ye buat kwn2 yg saya tak pegi umah time raya coz saya pemalu orangnyer....hehe..
dan seperti raya2 tahun2 yg lepas sejak 3,4 tahun lepas,soklan yg sama dari sedara mara aku yg aku dah mcm nk muntah biler dgr adalah soklan pasal kahwin..sorry to say yg aku dah tahap bosan melampau dengar soklan tuh..dan cam biasa bermuka2 dgn gelak2 malas nk jwb...boleh tak makcik2 dan sepupu2 sy jgn lagi tanya soklan tu raya tahun depan (klu aku dipanjangkan umur)..bayangkan klu anak makcik2 yg belum kawin dan makcik kene soal mcm saya kene soal, aper makcik rase??mesti makcik2 cakap entahlh tak rasa aper kot..sebabnyer..yelah anak2 makcik2 kan semua dh kawin!!..uhuhu..dhlh stop pasal citer nih..

yg pasti raya kali ni bagi aku 'Sepi dalam Meriah'

5 comments:

All About AnaYna said...

banyakkn sabar yunk..huhuhu.neway,tengs sudi dtg beraye umah na aritu ek.thn dpn leh kte beraye sakan yer.tp bwk baby skali la..hehhe.

gadis kaca mata said...

sabar la zana.. raya takkan sama tanpa orang tersayang. semoga roh arwah ayah awak ditempatkan di kalangan orang2 yg soleh la hendaknya..
faham perasaan tu bila diaju soalan bila nak kawen..
awak balas je "belum ada calon, tolong la carikan..." gurau2 je ke, tapi mana tahu ada yg amik serius diorg tolong cari untuk awak... sebab saya ade jwb camtu rasenye.. :p

aku hanya manusia said...

ABAY: alrite..nti sy leh tlg dukungkan baby skali..hehe

GKM : ye wani..dh byk dh jwb camtu tp dh naik malas dah..hehe..

Aida said...

sabar ye Zana...semoga semuanya dipermudahkan...insyaALLAH panjang umuar....tahun depan dah ada jawapan lain..@tak yah dah tanya soklan tu sbb 'jawapan' dan ada.. :)

kami doakan :)kissess from Zahra

aku hanya manusia said...

Hehe..harap2 camtulh jwpnnyer next year aida..

kisses to Zahra yer..:)