About Me

My photo
aku hanya manusia..biasa dan tidak istimewa..Seorang isteri kepada en.suami.Bakal ibu tidak lama lagi..InsyaAllah.

Monday, September 12, 2011

PIKIR

Lately hati selalu rasa resah n gelisah..banyak pikir..mmg slalunyer camtulah jadinyer klu banyak pikir..xmo pikir byk tapi dah duk sesaje takde bende nak buat mmglh asyik duk berfikir..erm.takde bende nk buat kat cni bukanlh bermaksud aku cuma duk bermalasan coz byk jer bende aku cuba buat tuk elakkan boring cthnyer basuh baju, jemur baju...lipat baju(uhuhu..bende aku plg malas buat)and bla3....maybe coz sekrang dh abis blajor jadinyer aku kembali kepada hidup seperti sebelum2 ni..membosankan..
Adakah aku perlu kembali belajar??oh..tidak!!not now..aku nk cari masa berehat dlu and klu ada semangat balik barulh nk blajar lagi..ambik lg degree ker (macam wani)..uhuhu..rajinkah aku??
Cuba menghabiskan masa dengan membaca buku yg latest tgh baca "R & R DI LEBUHRAYA Kehidupan (terlupa plak tajuk sebenar..uhuhu..)..buku ni best byk kisah2 kehidupan diingatkan serta kaitan dengan kehidupan dalam Islam..especially ada satu subtajuk berkaitan dengan ibu bapa..that part mmg membuatkan aku menangis teresak2..mmg part tu btol2 buat aku rasa sgt2 sedih..tambah2 biler diselitkan cerita ttg nyawa seorang ibu yg sudah di penghujung apabila terlibat dlm satu kemalangan yg sgt teruk tp masih sempat berusaha utk menyusukan bayinya buat kali terakhir dan ibu itu meninggal saat bayi sedang disusukan..sgt2 menyedihkan dan aku gerenti klu setiap wanita yg baca part ni pasti akan menitiskan air mata..betapa besarnyer pengorbanan seorang ibu...dan aku terpikir, seandainya baby tu membesar dan mengetahui kisah ttg pengorbanan ibunyer itu, apakah perasaannyer ketika itu??erm..byk lagi juga kisah2 menarik lain tapi tak perlulah hendak diceritakan kat cni..berminat nk baca, bolehlah beli di kedai2 buku berhampiran ye..
Ok, berbalik kepada kisah aku yg berpikir..actually bila ada bende yg membuatkan aku sedih atau terkilan atau susah hati maka aku byklh berpikir..dan kisah pada satu hari tu telah membuatkan aku tidak boleh berhenti berfikir..erm..walau camne aku buat tetap buatkan aku berfikir...erm..entahlh..maybe perlu buat sesuatu yg baru dlm kehidupan utk elakkn diri terus dibelenggu perasaan camni.
ok,malas nk pikir lagi..:(

6 comments:

gadis kaca mata said...

uhuhu~ are you ok, dear?
meh share apa yg awak fikir tu... huhu~
lama tak lepak2 dgn awak.. moh la kita jupe. tak kire la kt opis ke kt luar ke.. ari tu sekejap sgt jupe kt umoh Ha.. x smpt nak bermanja2...

aku hanya manusia said...

i am okey wani..tp awk tau jelah camne saya ni bile berpikir.pnjg jer pikirnyer..uhuhu..tulh lama tak bermanja-manjaan dgn awk..nti kite cari masa lepak2 k..

gadis kaca mata said...

hehe~ ok meh kita pikir sama2... sambil makan kentaki... moh...

aku hanya manusia said...

nyum3..sedapnyer tp tak dpt nk mengajak arini coz memposekan diri..tgg time tak pose yer..uhuhu

Aida said...

wah Tahniah sebb dh settle belajar..satu peningkatan dalam hidup kan...
ermm apa kata Zana cari hobi yang boleh mendatang kan duit.keeh keh keh..tak de laa..at least leh kurang kan kos kehidupan ke...cam belajar menjahit..pastu beli kain..jahit baju sendiri ke..jahitkan untuk mak ke..upah jahit baju kan mahal sekarag ni.. :)
macam best aje buku tu...nanti Zana ulas la ek..nak tau juga..suami aida mesti suka kalau dapat baca buku tu..selalunya dia suka beli buku2 motivasi+islamic ni...

aku hanya manusia said...

hehe..tgh survey2 gak hobi aper nk buat tp bab2 menjahit tu,tangan keras skitlh aida..hehe..ntilh kot2 ada mood nk blajar menjahit, leh tlg jahitkan baju zahraa nti..hehe..
ok aida, nti zana dh abis baca zana wat conclusion kat cni ek..tp buku tu mmg best..