About Me

My photo
aku hanya manusia..biasa dan tidak istimewa..Seorang isteri kepada en.suami.Bakal ibu tidak lama lagi..InsyaAllah.

Wednesday, July 9, 2008

duniaku hari ini

Membosankan!!!itulah perkata paling baik n sopan yang aku boleh dapat utk gambarkan betapa hari ini begitu membosankan..tak tahu naper tapi dari pagi sampailah dh nak balik.(.oyeh!!oyeh..time is running)!! aku masih rasa bosan..n akhirnyer setelah abis pikir n pikir aku buat keputusan utk cipta blog aku sendiri..selama ni aku hanya suke view org lain punyer blog tapi arini cam terdetik ati lak nk buat blog sendiri..idea ini mungkin timbul setelah aku berhempas pulas pikir aper aku harus buat utk mengelakkan aku tibe2 menjerit kerana kebosanan tahap melampau..

So mulai sekarang aku akan menjenguk blog aku ni bile ada masa (act..aku rasa tiap hari gaklah aku akan jenguk blog aku ni n tulis jer per2 bende yg terlintas kat pikiran aku..act aper yg aku tulis mungkin melibatkan cerita seorang manusia lain tapi aku yakin or harap org tu takkan marah nyer..cause aper yg aku tulis adalah apa yang aku rasa,aku tgk dan aku pikir..n even ada yg terasa aku tak dpt buat aper cause nk buatkan hati semua org puas dn gembira sama susahnyer nk gembirakan hati sendiri..
erm..merapu lak rasanyer..


tadi aku siapkan kejer aku yg ada..oleh kerana dah beberapa hari aku begitu tekun buat keje,tiba2 lak arini aku dh kehabisan keje nk buat..bukan takde keje langsung tapi aku bosan nk wat keje yg perlukan aku pikir arini cause today is not my work mood day..aku perhati keliling,tgk budak opis aku kat luar..hehe,almaklumlah aku keje duk bilik sorang2..macam2 gelagat aku tgk,ade yg mcm tekun jer,ada yg balik2 tgk surat khabar jer n ada yg duk godek2 computer.aper yg diaorg buatpun aku tak tahu tapi cam best tgk setiap org ada karekter n perangai masing2 yg klu aku perhatikan mmg menarik..korang cubalah cam aku,tgk perangai org n korang akan perasan,manusia ni macam2 ragam..

and pastu aku tgk2 paper online lak..huh!!aku mengeluh..bosan dgn cerita 'sandiwara politik' yang makin hari makin membosankan..hari demi hari,tanpa mereka sedar, keaiban dan kepuraan makin jelas kelihatan, membuatkan setiap yg melihat dn membaca jadi bosan..bosan melihat mereka begitu sibuk dgn cerita masing2 sehingga perkara yg perlu diperjuangkan telah jatuh di tangga kedua..

bila manusia mula lupa dan alpa dengan kemewahan, pangkat dan kekuasaan sehingga mereka lupa, Allah Maha Berkuasa, maka hanyutlah mereka2 ini dengan kebendaan itu..sehingga lupa batasan yg perlu dipatuhi..semoga mereka masih belum tenggelam di bawa arus..semoga masih ada kesempatan utk menyedari kesilapan mahupun kesalahan diri sendiri..

No comments: