About Me

My photo
aku hanya manusia..biasa dan tidak istimewa..Seorang isteri kepada en.suami.Bakal ibu tidak lama lagi..InsyaAllah.

Tuesday, July 22, 2008

Mengapa Mercedes??aku tak paham...

Aku mmg betul2 tak paham..mengapa mercedes??why???kenapa kerajaan terengganu memilih dlm byk2 jenama kereta yg ada di pasaran kat dunia ni yg jauh lebih murah n menjimatkan,mengapa mercedes jugak dipilih??why..and why??persoalan tu bermain kat pikiran aku yg tak sebijak ahli majlis yg buat keputusan utk beli mercedes ni n tertanya-tanya,knaper tak beli jer kereta honda ker,ford ker n myvi mungkin??(hehe..mungkin tidak) daripada beli kereta mewah tu yg kononnyer penuh ciri keselamtan dgn airbagnyer n kos penyelenggaraan yg lebih murah..krete myvi aku yg cute tuh ada airbag aper!!!

N knaper dlm situasi semasa di mana bapak2 menteri berteriak sakan mintak rakyat berjimat cermat n sampai ada cadangan makan ubi kayu, blh pulak pemimpin yg DISAYANGI rakyat ni hendak membeli kereta mercedes??aku tak nmpk logik akal pikiran aku dengan keputusan tersebut yg blh menambahkan lagi luka di hati rakyat yg sememangnyer sudah sedia terluka n bosan dengan situasi kepimpinan sekarang.

dan pemimpin2 ni langsung takde semangat patriotik dengan terang-terangan mengutuk kereta buatan negara sendiri..kata orang,kalau bukan kita sendiri mengagungkan negara kita sendiri siapa lagi??Amerika??jgn haraplah...itulah bezanya rakyat jepun dan rakyat malaysia..Kenapa seorg pemimpin malaysia boleh mengutuk produk keluaran negara sendiri?bangga sangatkah dengan mercedes sehingga hinanya proton di mata kita?walaupun aku pakai myvi,tapi aku takdelah sampai nak memperlekehkan produk proton macam apa yg dibuat oleh Exco Trg tuh..atau adakah mereka akan mengalami gatal2 badan sekiranya memakai kenderaan selain daripd mercedes??erm..agaknyerlah kot sbb pemimpin2 sekarang aku tgk,mmg serba mewah agaknyer klu kena dgn barangan murah,trus blh demam kura2 kot or terus boleh kena jangkitan kulit kot...

sampai sekarang aku masih duk pikir2 mengapa mercedes???aku tak paham...

No comments: