About Me

My photo
aku hanya manusia..biasa dan tidak istimewa..Seorang isteri kepada en.suami.Bakal ibu tidak lama lagi..InsyaAllah.

Friday, July 11, 2008

susahnyer jadi 'kuli'

Hari ini aku rasa tertekan bile terpaksa hadir meeting dgn bos2 sedangkan aku hanyalah manusia kecik yg dipaksa rela hadir meeting cause my bos tak dpt pegi(dier ada urgent taklimat)..n bos2 lain,seme main tolak2 tak nk pegi..aku btul2 tak phm dgn perangai bos2 ni,sepatutnyer dh namanyer meeting dgn org atasan,patutnyer diaorglah yg kena hadir..ni terbalik lak,aku yg kecik ni jugak kene attend..geram btul aku,semua bg alasan taknk gi..mana yg aku blh trima alasan tu,kire oklah tapi mana2 yg buat alasan yg terang2 nk lepas diri tu mmg aku rasa nk sound jer tapi memandangkan aku hanyalah ibarat ikan bilis diaorg jerung jadi terpaksalah aku hadir berhadapan dgn jerung2 lain..

pastu dlm meeting lak,ada plak jenis yg cakap byk giler, tapi akhirnyer atas kepala aku dgn bos aku jugaklah yg kene buat..serupalah dgn cakap2 org politik skrg..cakap2 byk tapi hasil tak nmpk..yg nmpk cuma kantung mereka2 yg makin membesar..uhuhu..melalut lak aku..ok,sambung citer meting aku..pastu akhirnyer setelah berhempas pulas aku cuba mengelakkan dari aku kene buat keje yg byk,akhirnyer aku GAGAL..gagal utk melepaskan diri dari keje baru(uhuhu..nasib aku jadi kuli,terpaksalah trima..)..lalu dgn senyum manis yg menampakkan lesung pipit aku yg tak braper dalam, aku mengangguk2 terima keje baru walau dalam ati aku menyumpah2 dgn keputusan tu...

kepala aku jadi pening..pening n pening pikir pasal keje tu,sesekali aku pikir,nk jer buat keje yg sendiri jadi bos..bukak kompeni ker,aper ker asal aku tak pyh kene arah sebaliknyer aku yg mengarah,tapi bile pikir2 balik dgn diri aku yg takde modal (aji bulan2 pun cukup makan jer apatah lagi nk kumpul modal) jadi aku terpaksa pendamkan hasrat aku tu..nmpknyer terpaksalah aku buat gak keje tu..

itulah nasib seorg kuli macam aku..aku rasa ramai jer kalangan org lain yg ada impian bukan kompeni or business sendiri tapi terpaksa jer pendam dlm ati cause takde modal...

No comments: